Uprkos svim upozorenjima da povremeno moramo napraviti predah od posla i uzeti odmor, činjenica je da veliki broj zaposlenih ne koristi sve zakonom propisane slobodne dane.

Zašto nam je potreban godišnji odmor?

Odlaganje godišnjeg odmora često možemo videti kod mladih ljudi koji su tek počeli sa radom, pa ne žele da ostave loš utisak na poslodavca tražeći slobodne dane. Međutim, još su češće situacije kada zaposleni radnici i po nekoliko godina ne uzimaju godišnji odmor, a za to postoje različiti razlozi.

Mnogi zaposleni koji su angažovani na važnim projektima, jednostavno ne mogu zapostaviti i ignorisati svoje poslovne obaveze tokom ovog perioda, pa svoj odmor odlažu i po nekoliko godina. S druge strane, imamo i brojne primere ljudi koji u strahu od otkaza ili smanjenja plate konstantno odlažu godišnji odmor, pa sebi ne mogu priuštiti par dana bega od poslovnih obaveza. U pojedinim industrijama zaposleni ne odlaze na godišnji odmor zbog ogromne konkurencije koja vlada na poslu, pa ih bojazan da će propustiti velike šanse ili prilike da se dokažu sprečava da iskoriste slobodne dane.

No, bez obzira na motive ostajanja na poslu, radnici koji ne koriste svoj godišnji odmor bi ipak trebalo da razmisle o povremenim kraćim ili dužim pauzama.

Postoji više razloga zbog kojih uzimanje godišnjeg odmora predstavlja potrebu savremenog društva koja definitivno ne sme biti zanemarena.

Odmor blagotvorno deluje na zdravlje

Odlaganje godišnjeg odmora dovodi do konstantnog fizičkog i psihičkog umora, što neminovno negativno utiče na zdravlje zaposlenih, pa su povremene pauze jednostavno neophodne kako bi se „napunile baterije“ i sprečile brojne bolesti prouzrokovane stresom. Prema studiji koju je sprovela kompanija „Post Office Travel Insurance“, radnici ne osećaju stres, agresiju i nervozu ukoliko odmor imaju šest puta godišnje, ili na svaka 62 dana. Iako je to u najvećem broju firmi praktično neizvodljivo, ovaj podatak predstavlja jasan znak da svoje slobodne dane tokom godine moramo iskoristiti za odmor i relaksaciju, kako ne bismo dospeli u stanje hroničnog stresa.

Bićete produktivniji

Godišnji odmor i te kako utiče povećanje produktivnosti zaposlenih. Naime, neprekidni rad dovodi do popuštanja koncentracije, čestih grešaka i slab učinak na kraju radnog dana. Zbog toga je odmor neophodan kako bi se radnici udaljili od posla na određeno vreme i kasnije vratili na posao daleko motivisaniji i raspoloženiji za nove radne pobede. Odmor pruža pravo osveženje koje pomaže da se lakše nosite sa svakodnevnim obavezama, ali i da se bolje fokusirate i budete efikasniji. Dakle, odmorni i opušteni radnici biće daleko efikasniji i pružiće kompaniji puno više od zaposlenih koji su na poslu konstantno umorni i neraspoloženi. 

Probudićete kreativnost

Iako je osnovna svrha korišćenja godišnjeg odmora predah i beg od svakodnevne rutine, on podrazumeva i bavljenje nekim drugačijim aktivnostima koje mogu pospešiti kreativnost kod zaposlenih. Prema tvrdnjama psihologa, obilazak novih predela, upoznavanje novih ljudi, nove avanture i događaji podstiču razvoj inteligencije, a naročito pozitivno deluju na kreativnost i maštu, što će se pozitivno odraziti na radne performanse pri povratku na posao. Dobro iskorišćen odmor mnogim radnicima pomaže da se ponovo povežu sa samima sobom i pronađu inspiraciju za nove poduhvate.

Kako bi se svi navedeni benefiti iskoristili na pravi način, zaposleni se na godišnjem odmoru moraju zaista odmoriti, što podrazumeva fizičko i mentalno odsustvo sa posla.

Dakle, kada ste fizički van posla i uživate na omiljenoj destinaciji, jako je važno da ste i mislima van kancelarije. U suprotnom, kada se i na odmoru budite rano, odgovarate na poslovne pozive ili mejlove, dajete instrukcije podređenima ili komunicirate sa kolegama o aktuelnim problemima, to samo znači da ste kancelariju preselili na drugu lokaciju, a sva pozitivna dejstva izostaju.

Zbog toga iskoristite svoj godišnji odmor kako se zaista odmorili svoje misli i telo od stresne svakodnevnice i radite sve one stvari koje vas ispunjavaju jer ste to svakako zaslužili.