Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo je kompletiralo tendersku dokumentaciju neophodnu za nabavku 25 novih trolejbusa koja je dostavljena Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD).

Najveća nabavka vozila nakon rata: Stižu novi trolejbusi

U narednim danima na njihovoj internet-stranici će biti objavljen tender, a cijelu proceduru oko izbora proizvođača vode eksperti ove banke. 

Radi se o najvećoj nabavci vozila nakon rata koju su uradili Vlada Kantona Sarajevo i Ministarstvo saobraćaja KS u saradnji s EBRD-om. Ukupan iznos planirane nabavke iznosi 15 miliona eura.


Novih 25 niskopodnih trolejbusa posljednje generacije bit će opremljeni naprednim sistemima naplate karata, brojanja putnika, pristupom osoba s invaliditetima, sofisticiranom i razdvojenom klimatizacijom i grijanjem putničkog prostora, LED osvjetljenjem i povećanim komforom kod ulaska i izlaska putnika iz vozila.


U trolejbuse će biti ugrađena najsavremenija elektrooprema, a bit će bit napravljeni prema aktuelnim evropskim standardima i normama. Kao pogon će se koristiti ekološki motori koji zahtijevaju minimalno održavanje, veoma su pouzdani i dugovječni u eksploataciji.


Svaki od njih imat će bateriju, koja omogućava kretanje bez mrežnog napajanja minimalno 10 kilometara, što je sjajna pretpostavka za proširenje linija trolejbuskog saobraćaja. Osim unapređenja komfora prijevoza putnika, nabavkom ovih vozila značajno smanjujemo emisiju ugljenmonoksida, budući da će vozila biti 100 posto na električni pogon.


Vozila će, također, biti opremljena informacionim sistemom za putnike, koji će se sastojati od displeja i zvučnika u putničkom prostoru vozila, putem kojih će se vršiti najava narednih stanica na ruti vozila te davati druge obavijesti. Svi displeji su opremljeni LED diodama te će biti lako uočljivi.


U unutrašnjosti će, također, biti ugrađeni i LCD monitori s mogućnosti prikaza videosadržaja. U putničkom prostoru i kabini vozača će biti postavljene kamere za videonadzor, s mogućnošću naknadnog pregledavanja videozapisa, što je značajan doprinos sigurnosti putnika.


Putničke stolice će biti ergonomske, od materijala koji zahtijevaju minimalno održavanje.


Trolejbus će biti veoma ugodan za vožnju jer će imati dobru amortizaciju i pravit će veoma malo buke, kako u putničkom prostoru tako i vani.


Trolejbusi će biti pod punom petogodišnjom garancijom koja podrazumijeva potpuno servisiranje u datom periodu.


Prvi testni trolejbus će se naći na ulicama u roku od osam mjeseci od dana potpisivanja ugovora. Svaki naredni mjesec bit će isporučena tri nova trolejbusa. Kompletna isporuka će se završiti u roku od 16 mjeseci.