Internet oglašavanje je u poslednjih desetak godina doživelo pravu ekspanziju, te danas predstavlja najdominantniji kanal promocije kako za velike sisteme i korporacije, tako i za male preduzetničke radnje i firme.

Šta je remarketing i koje su njegove prednosti?

Razlozi za to su više nego očigledi. Pored toga što je danas celokupno poslovanje kompanija preseljno na „mrežu svih mreža“, internet marketing pruža čitav niz prednosti za oglašivače, počev od jeftinije cene, preko veće vidljivosti, pa sve do boljeg praćenja rezultata reklamiranja. S tim u vezi, razvijeni su brojni online marketinški alati, među njima se posebno izdvaja remarketing, kome se posvećuje sve više pažnje.

Remarketing zapravo predstavlja deo marketinga, koji pronalazi ljude koji su već obuhvaćeni vašom marketinškom komunikacijom. To znači da kada korisnik prvi put pokaže interesovanje za određeni proizvod, servis ili uslugu, sistem ga identifikuje i zapamti, pa u se narednom periodu tom korisniku mogu plasirati drugačije reklamne poruke kroz neki drugi vid internet oglašavanja.

Kao primer odličnog remarketinga izdvaja se servis „Booking“. Naime, ukoliko pretražujete hotele ili druga prenoćišta na ovom popularnom sajtu, primetićete da će vas u narednom periodu praktično „bombardovati“ reklame i ponude smeštaja na traženoj destinaciji na većini internet stranica koje posećujete. Isto tako, sigurno vam se dogodilo da nakon pretrage određenih proizvoda, poput polovnih automobila, nameštaja, obuće, knjiga ili garderobe, u narednim danima na gotovo svim društvenim mrežama koje koristite viđate sponzorisane objave upravo tih proizvoda koji su bili predmet vaše pretrage. 

Upravo to ponovno reklamiranje i ponuda proizvoda za koje ste se već ranije zainteresovali predstavlja remarketing.

Iako ovaj vid marketinga može biti naporan za posetioce, ukoliko se on pažljivo dozira može predstavljati veoma efikasan alat za povećanje prodaje. 

Kako remarketing funkcioniše?

Remaketing omogućava oglašivačima ciljano reklamiranje proizvoda ili usluga korisnicima koji su prethodno već posetili njihov sajt. Ukoliko se oni prilikom prve posete ipak nisu odlučili na kupovinu, tada na scenu stupa takozvani „retargeting“. Ovaj sistem prati posetioce određenog sajta tokom njihovog surfovanja internetom, te u slobodnom prostoru za oglašavanje ponovo prikazuje reklame oglašivača podsećajući ih na njegove proizvode i usluge, sve dok korisnici ne požele da iste i kupe.

Kako bi remarketing sistem funkcionisao, neophodno je da oglašivači direktno na svoj sajt ubace specijalni „retargeting“ kod. Zahvaljujući njemu, sistem prati svakog posetioca koji pristupa sajtu oglašivača i prikazuje mu reklamu na mestima predviđenim za reklamiranje „Etargeta“.

Na ovaj način pored toga što se potencijalni kupci konstantno podsećaju na proizvode kompanije nakon što napuste njen veb sajt, retargeting pojačava svest o postojanju određenog brenda ili sjajne ponude koja u velikom broju slučajeva dovodi do kupovine. 

Prednosti remarketinga

Osnovna prednost remarketinga u odnosu na ostale vidove reklamiranja, leži u činjenici da se željena poruka prenosi samo onim korisnicima koji su zainteresovani za proizvode ili usluge kompanije koja ih oglašava.

Dakle, umesto prenošenja reklamne poruke ljudima koje možda uopšte ne zanima određeni proizvod, remarketingom se kompanije direktno obraćaju manjoj grupi koja je već ranije pokazala interesovanje za njenim proizvodima ili uslugama.

Takođe, istraživanja su pokazala da će korisnici pre kliknuti na remarketinški nego na “običan” oglas, baš zbog činjenice da su ranije već ostvarili kontakt sa navedenom veb lokacijom. Samim tim, povećava se verovatnoća da će se drugom posetom sajtu ipak odlučiti za kupovinu. 

Kao i kod ostalih oglasa, tako i kod remarketinga oglašivači mogu targetirati ciljnu grupu kojoj će se prikazivati reklamna poruka nakon što napuste određeni njihov sajt. Ponovljena poruka može sadržati i neke specijalne pogodnosti poput popusta, bonusa, kupona i slično, a takva reklama će se prikazivati samo naznačenoj grupi ljudi koja je prethodno boravila na sajtu i upoznala se sa njegovim sadržajem.