Strah od odbijanja je ono što mnoge početnike u prodaji sputava da ostvare fantastične rezultate. Srećom, stručnjaci iz ove oblasti razvili su brojne strategije zahvaljujući kojima se ovaj strah može veoma brzo savladati. Među njima je i „Metod 100 poziva“ koji preporučuje čuveni Brajan Trejsi.

Šta je „Metod 100 poziva“ i kako vam može pomoći u prodajnoj karijeri?

Brajan Trejsi je kanadsko – američki motivacioni govornik i autor više od 80 knjiga iz oblasti prodaje, psihologije uspeha i liderstva, koje su prevedene na desetine svetskih jezika. Neki od najpoznatijih naslova su "Obogatite se na sopstveni način" „Moć Govora“, „Pojedi tu žabu!“, „Bez izgovora!“, „Moć šarma“, „Zaradite više, napredujte brže“... Njegove konsultantske usluge koristilo je na hiljade kompanija, među kojima su i IBM, Ford, Xerox, McDonnell Douglas, Hewlett Packard i mnoge druge.

Svima onima koji žele da postanu samouvereni prodavci, Trejsi savetuje „metod 100 poziva“ koji je sam razvio tokom svoje dugogodišnje karijere prodajući niz različitih proizvoda i usluga.

Uspeh ove metode leži u njenoj jednostavnosti. Naime, neophodno je samo da odlučite da pozovete 100 potencijalnih klijenata što je brže moguće. Cilj ovih poziva nije prodaja, već vežbanje komunikacije sa različitim ljudima. Takođe, nije važno ni da li će oni sa druge strane slušalice reagovati na pozitivan ili negativan način. Važno je samo da svojih 100 poziva obavite u što kraćem roku.

Ukoliko obavite deset poziva dnevno, svoj cilj možete postići u roku od dve nedelje. Ako pojačate tempo i dnevno pozovete preko 20 potencijalnih kupaca, svoj cilj možete dostići u toku jedne radne nedelje!

Suština metode „100 poziva“ je u tome da kada otklonite nametnuti pritisak da svaki poziv mora rezultirati prodajom, strah jednostavno nestaje. Osim toga, ne samo da ćete postati neustrašivi prilikom podizanja slušalice, već ćete saznati i kako ljudi reaguju na ono što govorite, što vam može pomoći da ispravite eventualne greške i postanete bolji u svom poslu.

Naravno, ovde je jako važno napomenuti da ne smete žrtvovati kvalitet obavljenog razgovora samo da biste ga „sklonili sa liste“. Međutim, ukoliko odlučite da ne brinete o tome da li se osobi sa kojom razgovarate dopadate ili ne, da li je voljna da da zakaže sastanak sa vama licem u lice, ili da li želi da kupi proizvod ili uslugu koju nudite, možete zadržati osećaj emocionalne odvojenosti koji vam omogućava da ostanete mirni i pozitivni, bez obzira na ishod situacije. I upravo će ta pozitivnost uticati na vaše rezultate.

Kada se oslobodite straha i prestanete da brinete o sporednim stvarima, već svoju energiju usmerite na ono što je zaista važno, vaše samopouzdanje će rasti i vremenom ćete postati veoma uspešan prodavac.