Mars Incorporated predstavlja američkog multinacionalnog proizvođača konditorskih proizvoda, hrane za kućne ljubimce i drugih prehrambenih proizvoda, sa godišnjom prodajom od 40 milijardi dolara. Nalazi se na 6. poziciji Forbsove liste najvećih privatnih kompanija u Sjedinjenim Državama, budući da je u 100% vlasništvu porodice Mars.

Kako su ratne okolnosti uticale na stvaranje m&m's bombonica?

Sa njenim proizvodima kao što su Mars, Milky Way, Skittles, Snickers, Twix i m&m's su i te kako dobro upoznati svi ljubitelji čokoladnih poslastica.

Međutim, postoje određeni detalji u istoriji pomenutih brendova, za koje verujemo da do sada niste znali. Pa će vas tako zasigurno iznenaditi činjenica da je ideja za proizvodnju danas veoma populatnih m&m's bombona zapravo nastala u ratnim uslovima.

Naime, Forest Mars stariji, sin osnivača kompanije Mars, Franka C. Marsa, iskopirao je ideju za bombone 1930-ih tokom Španskog građanskog rata kada je video vojnike kako jedu britanske „Smarties“, čokoladne pelete čiju spoljašnjost okružuje stvrdnuti šećerni sirup, koji je zapravo sprečavao da se čokolada otopi.

Mars je odlučio da ovu ideju dodatno usavrši te je dobio patent za sopstveni proces 3. marta 1941. godine. Iste godine je započela i proizvodnja ovih bombona zahvaljujući partnerstvu sa Brusom Marijem, sinom predsednika kompanije „Hershey Chocolate“, koja je inače jedan od najvećih svetskih proizvođača čokolade.

Saradnja je podrazumevala Marijev udeo u kompaniji od 20%, s tim što su se bombone proizvodile od „Hershey“ čokolade. Ovo danas već legendarno parnerstvo se ogleda i u samom nazivu brenda, budući da m&m's prezentuje prezimena njihovih osnivača – Mars i Mari.

S početkom Drugog svetskog rata, Mars je prepoznao idealnu poslovnu priliku i počeo da prodaje ove bombone isključivo za potrebe vojnih obroka. Vojnici su ove bombonice smatrali izuzetno praktičnim budući da su se veoma lako pakovale u male tube, te da se nisu topile na vrućinama, što ih je činilo idealnim za čuvanje i transport u ratnim uslovima.

Od tada pa sve do današnjeg dana aktuelan je slogan kompanije koji glasi „Tope se u ustima, a ne u ruci“.

Po završetku rata, gotovo svi vojnici su praktično postali obožavaoci ovog proizvoda, pa je kompanija nastavila njihovu proizvodnju, ali ovog puta, za masovnu upotrebu. Danas se m&m's prodaju u više od 100 zemalja.

Tradicionalna čokoladna m&m's bombonica teži oko 0,91 grama i ima oko 4,7 kalorija.