Zapošljavanje radnika predstavlja izuzetno skup proces, naročito kada nakon nekoliko meseci obuke, treniranja i uvođenja u posao, kandidat jednostavno odustane ili pronađe novi radni angažman.

Kako privući i zadržati najbolje radnike?

U takvim situacijama poslodavcima niko ne može nadoknaditi uloženo vreme i resurse u obučavanje radnika koji je odustao od zaposlenja. Šteta može biti mnogo veća ukoliko radnik pređe kod konkurencije, gde će implementirati stečeno znanje pod okriljem vaše firme.

Vredni i lojalni radnici predstavljaju stub uspešnog funkcionisanja svake firme i na njima se temelji progres čitave organizacije. Budući da je gotovo svakom poslodavcu prioritet privlačenje i zadržavanje najboljih kadrova, postavlja se pitanje na koji način mogu najefikasnije postići ovaj cilj?

Idealni profil kandidata

Kako bi oglašavanje slobodnog radnog mesta za rezultat donelo prijavu nekoliko idealnih kandidata za konkretnu poziciju, neophodno je da poslodavac razmišlja iz suprotnog ugla i sazna na koji način može da zadovolji njihove potrebe i želje.

Zbog toga se pre raspisivanja oglasa poslodavcima preporučuje kreiranje detaljnog opisa profila idealnog kandidata za navedeno radno mesto. Kako bi se smanjila mogućnost greške, poslodavac mora da odgovori na pitanja koje su to veštine, sposobnosti, znanja ili iskustva neophodna za konkretno radno mesto, ali i koje će lične osobine kandidata najbolje odgovarati navedenoj poziciji?

Ovaj korak je veoma važan u privlačenju kvalitetnih radnika, jer profil idealnog kandidata predstavlja kombinaciju svega onoga što pokreće i motiviše potencijalnog zaposlenog, a u skladu je sa zahtevima posla i organizacionom kulturom kompanije. Za kompletiranje prvog koraka HR menadžerima su na raspolaganju brojni upitnici, testovi i pitanja dostupni na internetu.

Oglas za posao

Naredni korak jeste sastavljanje oglasa za posao, koji će predstavljati direktan vid komunikacije za svim zainteresovanim licima. Kako bi oglas bio primamljiv ciljnoj grupi kandidata, neophodno je kreirati takvu poruku gde će navedeni uslovi odgovarati potrebama idealnog kandidata. Dakle, kroz oglašavanje radnog mesta jako je bitno da ciljnoj grupi prenesemo sve one informacije koje su njima bitne i koje mogu uticati na njihovu prijavu.

U zavisnosti od profila idealnog kandidata, pored opisa radnog mesta i osnovnih radnih zaduženja, navedite one pogodnosti koje mogu ostvariti radom u vašoj firmi, a koje su u skladu sa željama i potrebama kandidata. Bilo da je u pitanju fleksibilno radno vreme, mogućnost napredovanja, visoka zarada, bonusi, nagrade, mogućnost rada od kuće ili besplatna edukacija i usavršavanje – šta god od navedenih uslova može delovati kao motivacija na ciljnu grupu kandidata, navedite ih u oglasu vodeći računa o tome da budu istiniti, jer u suprotnom oglas gubi kredibilitet.

Takođe, poruka u kojoj se oglašava slobodno radno mesto mora da pokaže i zašto je kompanija bolji izbor u odnosu na konkurenciju. U situacijama kada u okviru jedne grane postoji visoka potražnja za određenim radnim mestom, posao menadžera za ljudske resurse jeste da kreira oglas kojim će se izdvojiti od ostalih poslodavaca i tako privući kvalitetan kadar na svoju stranu.

Intervjui sa kandidatima

Nakon završenog procesa selekcije, sledi zakazivanje razgovora sa onim kandidatima koji ispunjavaju navedene kriterijume. Poslodavac u neposrednoj komunikaciji sa licem koje je konkurisalo za radnu poziciju može dobiti informaciju da li se radi o idealnom kandidatu. Takođe, kod pojedinih kandidata je na samom intrevjuu moguće proceniti šta ih motiviše i pokreće, te na osnovu toga proceniti njihovu spremnost za rad na navedenoj poziciji.

Ali ovde se proces ne završava, naprotiv, tek počinje!

Napokon, kada idealan kandidat dobije posao u kompaniji, tu nije kraj vođenja računa o njegovim željama, prioritetima i ciljevima. Uz malo razumevanja, iskazanog interesovanja i brige o radnicima, poslodavci mogu sačuvati najbolje ljude u preduzeću. Stručnjaci za ljudske resurse ističu da zaposleni uvek pozitivno reaguju kada neko o njima brine, kao i da zarada nije jedini, a često ni odlučujući faktor da li će ostati ili potražiti drugu firmu.

Dakle, brigom o radnicima i njihovim potrebama, poslodavci ne samo da uvek mogu računati na njihovu lojalnost, već će im izgrađena dobra reputacija pomoći u privlačenju najkvalitetnijih radnika sa tržišta.