Prodajne veštine vrlo su cenjene u modernom poslovnom okruženju. Čak i ukoliko se ne bavite prodajom, u nekom trenutku tokom svoje karijere, doći ćete u poziciju da nešto prodajete, bilo da je to vaša ideja, rad ili produkt.

Kako da poboljšate svoje prodajne veštine?

Bez obzira na vaše trenutno zanimanje, usvajanje nekih od prodajnih tehnika može bitno doprineti vašem karijernom razvoju i učiniti da poboljšate svoje performanse. S druge strane, ukoliko je prodaja vaš izbor, zapamtite da uvek postoji prostor za poboljšanje kako biste bili još efikasniji i uspešniji.

U nastavku vam donosimo nekoliko saveta zahvaljujući kojima ćete unaprediti svoje prodajne veštine.

Radite na svom samopouzdanju

Najbolje prodavce odlikuje visoko samopouzdanje. I to je jedna od ključnih odlika koja pravi razliku između prosečnih i uspešnih. Mnogi prodajni predstavnici koriste veoma efikasne strategije i metode za sklapanje poslova, ali i dalje beleže slabe rezultate upravo zbog niskog samopouzdanja. Kupci mogu da osete vašu nesigurnost, te samim tim postaju sumnjičavi i prema onome što prodajete. Takođe, nesigurnost vas može dovesti i do grešaka, zbog čega dolaze i loši rezultati. Kada jednom prevaziđete strahove i stoprocentno verujete sebi, to će se nesumnjivo odraziti i na vaš krajnji rezultat.

Naučite da slušate

Koliko god prodavci imali želju da dominiraju u razgovoru i da što pre ubede kupca u sve prednosti određenog proizvoda ili usluge, tajna uspešne prodaje zapravo leži u aktivnom slušanju. Naime, od vaše sposobnosti da se povučete i saslušate želje i potrebe potencijalnog klijenta, zavisiće i vaš uspeh u ovom poslu. Na ovaj način, ne samo da ćete biti sigurni šta osoba sa druge strane zaista traži, već ćete uspostaviti poverenje na dugi rok.

Umesto na karakteristike, fokusirajte se na korisnost

Prodavci veoma često upadaju u zamku neprestano govoreći o karakteristikama proizvoda koje nude, budući da taj tip informacija kupce najmanje zanima. Umesto toga, fokusirajte se da kupcu objasnite na koji način mu određeni proizvod ili usluga mogu pomoći u rešavanju određenog problema. Ukoliko dobro poznajete svoju ciljnu grupu potrošača, onda ćete znati koje su njihove potrebe i na koji način je rešenje koje nudite usklađeno sa njima. Dakle, potrebno je da svoju energiju usmerite na korisnost koju će potencijalni kupac ostvariti kupovinom vašeg proizvoda. Sve i da prodaja ne bude zaključena istog momenta, svaki naredni put kada se kupac susretne sa istim problemom, setiće se vašeg proizvoda i sam vas kontaktirati.